Het HKV-jaarverslag

We werkten  in 2021 weer aan veel mooie projecten. In Nederland ging de aandacht meer dan gemiddeld naar de Maas. In juli 2021 zorgde hevige regenval voor overstromingen in het stroomgebied van de Maas. Waar mogelijk probeerden we met onze expertise hulp te bieden. Gedurende het hoogwater, maar ook daarna met het doel de veiligheid te vergroten waar dat kan.

Ook in het buitenland was HKV actief afgelopen jaar. In Roemenië werd hard gewerkt aan de Europese Hoogwaterrichtlijn en in diverse landen gaven we tailormade-trainingen (TMT’s). Een bijzonder project is de totstandkoming van een interactieve muurschildering in de Mozambikaanse stad Beira. Een video laat het eindresultaat en de weg er naar toe zien.

Een doorgaande ontwikkeling is dat datascience steeds belangrijker wordt binnen de watersector. Met het toepassen van artificial intelligence (AI) technieken bij cameramonitoring en het voorspellen van inkomende zonnestraling voerden we in 2021 mooie projecten uit.

Uiteraard was er naast het werken aan projecten ook tijd voor gezelligheid en ontspanning. Zo werden collega’s wegwijs gemaakt in het schapendrijven.

Wij wensen iedereen veel leesplezier,

Directie HKV Durk Klopstra, Bas Kolen en Wouter ter Horst